هزینه ارتودنسی با انواع بیمه ها

هزینه ارتودنسی و بیمه

اگر بیمه هزینه ارتودنسی دندان را پوشش دهد، بهای کمتری را برای ارتودنسی پرداخت خواهید کرد. بیمه معمولاً برای پرداخت قیمت ارتودنسی دندان روش مادام‌العمر اتخاذ می‌کند که با پوشش‌دهی هزینه‌های درمان‌های معمول دندانپزشکی تفاوت دارد. به خاطر داشته باشید که میزان پوشش‌دهی هزینه درمان به نوع قرارداد بستگی دارد. همکاران ما نوع بیمه را بررسی می‌کنند تا بهترین طرح درمانی را به شما پیشنهاد دهند. مستندات لازم پس از شروع درمان برای شرکت بیمه تهیه می‌شود تا پرداخت خسارت بیمه سریع‌تر انجام شود.http://deleshaida.blogfa.com/post/1


متخصصین ما ریزهزینه درمان و روش‌های مختلف پرداخت را در جلسه مشاوره اولیه توضیح می‌دهند. قیمت ارتودنسی نباید مانعی برای برای رسیدن به لبخند زیبا و رویایی‌تان باشد. پرداخت هزینه برای داشتن لبخندی زیبا و بی‌نقص سرمایه‌گذاری ارزشمندی است، چرا که به این ترتیب به خودتان اهمیت می‌دهید و با ارتقاء اعتماد به نفس موفقیت بیشتری را در روابط شغلی و عاطفی به دست می‌آورید.

معایب استفاده از براکت های سرامیکی


همه می دانند که سرامیک شبیه شیشه بوده و بسیار شکننده است، به همین دلیل براکت های سرامیکی در مقایسه با براکت های فلزی تحمل کمتری داشته و به مراقبت بیشتری نیاز دارند. هر ضربه ی کوچکی می توانند موجب شکستن آنها شود. بیمارانی که از این نوع براکت های استفاده می کنند باید هنگام غذا خوردن و انتخاب مواد غذایی مصرفی بیشتر دقت کنند.

 علت دیگری که برخی از بیماران ترجیح می دهند از براکت های فلزی به جای سرامیکی استفاده کنند، قیمت آنها می باشد. براکت های سرامیکی نسبت به انواع فلزی خود گران تر می باشند. تفاوت دیگری که این نوع براکت ها با انواع فلزی دارند طول درمان نسبتا طولانی تر آن ها می باشد.

 از آنجایی که این نوع براکت ها شکننده و حساس می باشند، ارتودنتیست شما از نیروی کمتری استفاده می کند که همین موضوع باعث می شود دندان ها با سرعت کمتری حرکت کنند.

ارتودنسی لینگوال

نوعی درمان ارتودنسی که خیلی بین مردم شناخته شده نیست، ارتودنسی زبانی (لینگوال) است که در پشت دندان قرار می‌گیرد.متخصص ارتودنسی کودکان برای اینکه ارتودنسی کاملا متناسب با دندانهای کودک شما باشد او را که به لابراتوار دندانسازی می‌فرستد. حدود 6 هفته طول می‌کشد تا آزمایشگاه براکتهای مخصوص دندانهای کودک شما را درست کند. سپس متخصص این ارتودنسی را پشت دندانهای کودک قرار می‌دهد.برندهای متعددی از ارتودنسی لینگوال در بازار وجود دارند. البته برای اینکه بفهمید کدامیک برای کودک شما مناسب‌تر است  بهتر است با متخصص ارتودنسی کودکان مشورت کنید.

http://deleshaida.blogfa.com/post/1

مزایای ارتودنسی لینگوال

چون این نوع ارتودنسی پشت دندانها قرار می‌گیرد، نسبت به ارتودنسی فلزی کمتر قابل مشاهده است و برای کودکانی که از ارتودنسی فلزی خجالت می‌کشند روش مناسبی به نظر می‌رسد.اگر شما نگران گم شدن الاینرهای نامرئی فرزندتان هستید، می‌توانید از ارتودنسی لینگوال به جای ارتودنسی نامرئی استفاده کنید. هم ارتودنسی لینگوال و هم ارتودنسی نامرئی از لحاظ بصری خیلی مشخص نیستند، اما حداقل با ارتودنسی لینگوال نگران گم شدن آنها نیستید.


معایب ارتودنسی لینگوال

به دلیل اینکه ارتودنسی لینگوال به صورت سفارشی مخصوص کودک شما درست می‌شود نسبت به ارتودنسی سنتی گرانتر است. قیمت آنها احتمالا چیزی حدود ارتودنسی نامرئی است، بنابراین قبل از تصمیم گیری، بهتر است سنجیده‌تر عمل کنید.به دلیل محل قرارگیری این نوع ارتودنسی، ممکن است باعث به وجود آمدن مشکلات و ناراحتی‌هایی برای زبان شود. بعضی افراد هم هنگام صحبت کردن و تلفظ کلمات دچار مشکل می‌شوند ، اما این مشکل اغلب پس از اینکه بیمار به ارتودنسی جدید عادت می‌کند, از بین می‌رود.

کمک هزینه ارتودنسی دولتی

در برخی از مناطق کشور مخصوصا مناطق محروم، امکان گرفتن کمک هزینه درمان دندانپزشکی برای کسانی که توان مالی ندارند وجود دارد. ببینید آیا در منطقه شما چنین کمک هزینه ارتودنسی وجود دارد یا نه.

 مرجع : http://deleshaida.blogfa.com/post/1